Czy może w czymś pomóc jakaś zmiana? Na przykład: podwyższenie, obniżenie, usztywnienie, uelastycznienie, wzmocnienie, oczyszczenie, odwrócenie, obrócenie, zmiana cyklu, kondensacja, rozszerzenie, nałożenie czegoś na coś, oscylowanie, wibrowanie, wirowanie, wyciszenie, nadanie opływowych kształtów, automatyzacja, samoregulacja, komputeryzacja, izolacja, zaciśnięcie, rozluźnienie. Czy to, co chcesz ulepszyć, może zyskać, gdyby uczynić to lżejszymi A może cięższymi Czy możesz tę rzecz uczynić wygodniejszą? Czy możesz poprawić dystrybucję, zaopatrzenie? Czy możesz powiększyć szczęście, radość, zabawę. Czy możesz powiększyć komfort, samopoczucie, odpoczynek. Czy widzisz możliwości w łączeniu, nadawaniu przywilejów, tworzeniu serii? Czy można ulepszyć obsługę, naprawy? Czy można sprawić, żeby stały się one łatwiejsze, szybsze, mniej kosztowne? Czy daną rzecz można uczynić modniejszą. Style, wzory i mody szybko się zmieniają. Wyprzedzaj te zmiany lub dotrzymuj im kroku. Czy możesz to ulepszyć tak, żeby wywierało większe wrażenie.
Czy istnieją jakieś możliwości w prostszych warunkach, prostszym finansowaniu? Rabat uzależnimy od płatności gotówką, ilości, zakupów pokrewnych, płatności natychmiastowej?
Czy to, co chcesz ulepszyć, można skojarzyć z jakimś ulubionym i łatwym do zapamiętania symbolem? Wiadomo – czynnikiem zapamiętywania jest kojarzenie. Czy możesz dokonać ulepszeń w nazwie, naklejce, znaku firmowym, opakowaniu, wzorze? Czy to, co chcesz ulepszyć, można polecać nabywcom drogą prezentacji lub przekonującego świadectwa.
Czy dana rzecz może bardziej oszczędzać czas. Może również wysiłek lub pieniądze.