White Rolling Armchair Beside Table

Dobra firma musi być zorganizowaną formą przyjaźni

Jeżeli przedsiębiorstwa będą nakłaniać każdego pracownika (na każdym szczeblu) do TWORZENIA pomysłów ulepszania różnych rzeczy, to ulepszone metody, procedury, produkty i usługi stworzą naród o nieograniczonej obfitości i gwarancję bezpiecznego życia! Kiedy środki masowego przekazu zaczną zachęcać każdego obywatela do krzesania pomysłów różnych ulepszeń, to naszą narodową apatię zamienimy w podniecenie i entuzjazm czynienia wszystkiego lepszym! Za czasów poprzedniego pokolenia Herbert N. Casson (wielki brytyjski ekonomista i doradca do spraw zarządzania) stwierdził: „Dobra firma musi być zorganizowaną formą przyjaźni”. Jakże obco brzmi to stwierdzenie w obliczu tego, kiedy podczas strajków pracownicy przeklinają swoich pracodawców, a szefowie podczas zebrań wykazują analogiczną postawę wobec pracowników. Drogą do polepszenia stosunków między pracownikami i zarządem jest zachęcanie pracowników do czynnego uczestnictwa w wypełnianiu funkcji zarezerwowanych do tej pory wyłącznie dla samego zarządu. I właśnie dzięki wspólnej pracy nad pomysłami ulepszeń pracownicy i zarządy będą mogły zbliżyć się do tej „zorganizowanej przyjaźni”. Przedsiębiorstwa nie powinny ograniczać poszukiwań pomysłów ulepszeń tylko do własnych pracowników. Wspaniałym źródłem takich pomysłów są bowiem klienci – klienci obecni, potencjalni, jak i poprzedni. Gdyby spytać dawnego klienta, który już czegoś nie kupuje lub nie korzysta z jakiejś usługi, z pewnością mógłby wiele powiedzieć o tym, co należałoby ulepszyć w danym produkcie lub usłudze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *