Dla wstępnej ilustracji tego zagadnienia przytoczę słowa pewnego doradcy jednej z firm: „Jeżeli nie będziesz miał pomysłów ulepszania różnych rzeczy, szefowie pomyślą, że jesteś błyskotliwy jak przepalona żarówka. A wiesz przecież, co się robi z przepalonymi żarówkami?!” We wszystkich próbach i testach dotyczących dochodów i zarobków KREATYWNOŚĆ oceniana jest najwyżej. Amerykańskie Stowarzyszenie Psychologów porównało wyniki testów na inteligencję grupy wysoko opłacanych pracowników zarządów firm z wynikami grupy pracowników zarabiających o wiele gorzej. W trzech z czterech testów na uzdolnienia grupy te miały identyczne wyniki. Jednak w czwartym teście (KREATYWNOŚĆ) grupa ludzi wysoko nagradzanych była o wiele lepsza. Oni po prostu więcej zarabiali, ponieważ byli bardziej TWÓRCZY. Tak więc opłaca się KRZESAĆ POMYSŁY. Wielcy pracodawcy mówią, że sugestie ich pracowników wymagają najczęściej wydatkowania pieniędzy i że chętniej promowaliby pomysłodawców, gdyby wymyślali raczej sposoby redukowania kosztów i oszczędzania pieniędzy. To są zatem pomysły, których pracodawcy naprawdę oczekują.