Kiedy będziesz miał pomysł, który według Ciebie może przynieść korzyści Twojej firmie, powinieneś zaprezentować go tak, żeby sam ten fakt postawił Cię w dobrym świetle, by było wiadomo, iż pragniesz być bardziej użyteczny. Żeby nie wyglądało na to, iż więcej wiesz, swoje pomysły sugeruj szefowi tak, jakbyś zasięgał opinii człowieka bardziej doświadczonego. W stosownej chwili zbadaj taktownie któreś z odpowiednio dobranych pytań: Co według pana stałoby się, gdyby…? (Twój pomysł) Załóżmy, że nasza firma wypróbowałaby…? (Twój pomysł) Czy sądzi pan, że mogłoby to…? (Twój pomysł) Czy uważa pan, że moglibyśmy zredukować koszty dzięki…? (Twój pomysł) Czy przyspieszyłoby to naszą produkcję, gdyby…? (Twój pomysł) Jak według pana zareagowaliby nasi klienci, gdybyśmy…? (Twój pomysł)
Ciekaw jestem, czy nasi pracownicy woleliby…? (Twój pomysł) Zaprezentowana tutaj metoda założeń (zawartych zawsze w formie pytań) daje wielkie korzyści. Pytając uprzejmie o opinię osoby bardziej doświadczonej nie ściągasz na siebie niechęci i nie prezentujesz się jako człowiek, który lepiej wie.