Two Silver Imac on Table

Proponowany model komunikacji i współpracy

Przebieg współpracy i komunikacji między osobami udzielającymi pomocy psychologicznej na terenie szpitala somatycznego można przedstawić w postaci modelu, który uwzględnia z jednej strony osoby z personelu medycznego oraz z drugiej strony osoby zajmujące się udzielaniem wsparcia psychologicznego i pomocy psychologicznej. Personel medyczny (lekarze, pielęgniarki) – koncentruje się głównie na wykonywaniu obowiązków medycznych związanych z procesem leczenia pacjentów. Psycholog: zajmowanie się psychoterapią i diagnozą koncentracja na najcięższych przypadkach ogólna koordynacja działań pomocowych zapewnienie przepływu informacji między personelem medycznym i zgłaszanymi przezeń potrzebami a działalnością interwentów i zgłaszanymi przez nich postulatami, itp. superwizja prowadzonych interwencji kryzysowych prowadzenie grupy balinta dla interwentów (ewentualnie lekarzy, pielęgniarek). Interwent kryzysowy: osoba podejmująca się pełnej interwencji w kryzysie osoba reprezentująca interwentów i bezpośrednio koordynująca działania interwencyjne (zapewniająca właściwą komunikację) osoba dobrze wykształcona w interwencji kryzysowej, najlepiej z przygotowaniem psychologicznym (np. studia podyplomowe w zakresie interwencji kryzysowej) nie zatrudniona przez szpital, ale np. organizacje pozarządowe, samorządowe bądź stowarzyszenie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *